zondag 5 maart 2017

Strava stuk ? / Broken Strava ?

Van het ene op het andere moment duren mijn Strava ritjes niet meer dan een seconde of 10.

english For English please scroll down.

Sinds mijn iPhone 4s  te oud is bevonden door de zaak en ze een proefkonijn nodig hadden voor de nieuwe Android toestellen, ben ik in het bezit gekomen van een Samsung Galaxy A3.
(Let wel, bezit is zeker niet hetzelfde als eigendom)

Zoals met alle nieuwe spullen was dat wel wennen.
Vooral de extra knoppen naast de home button zorgden nog wel eens voor verrassende acties van de telefoon.
De iPhone kan je op diverse manieren vasthouden, de Samsung ook maar hou dan wel rekening met het feit dat je dan soms onbedoeld een van de hoekknoppen te pakken hebt.

Ik was benieuwd of dit toestel nauwkeuriger zou zijn. Het snelheidsverloop gaf soms vreemde pieken en dalen en de Relive.cc filmpjes gaven soms ook vreemde uitstulpingen in het route verloop te zien, ook bij het hardlopen.


Usain Bolt, eat your hart out !
Een testritje met de auto (en daarna netjes als privé gemarkeerd) gaf een prima en hoopvol beeld.
Echter toen ik een paar dagen later met de Quest een ritje ging maken, bleek er slechts de eerste 10 seconden op te staan. Jammer.

De eerste meters ...
Waarschijnlijk had ik het toch scherm aangeraakt bij het in de Velomobiel tas doen of Strava toch niet goed gestart of ...
Maar ook de volgende rit gaf eenzelfde beeld.
Zou de GPS ontvanger wellicht minder gevoelig zijn ?

Na heel wat gepruts en uitproberen denk ik het gevonden te hebben: de batterij - spaarstand.
Ondanks dat ik voor Strava een uitzondering had gemaakt voor de spaarstand bleek het toch niet te werken.
Met de spaarstand uit en Strava aan is lukte het mij in ieder geval om de wandeling voor de boodschappen vast te leggen.

De gemiste ritten op Strava heb ik maar handmatig ingevoerd.
Gek eigenlijk, op een of andere manier mis ik zo'n registratie dan wel.
Zou het dan aan de Flybys liggen of had ik toch stiekum op een PR gehoopt op dat stuk waar ik de wind recht van achteren had ?

De start
En nu eens kijken wanneer ik tijd kan vrijmaken voor weer een rit.



english  Suddenly my Strava rides only show the first 10 seconds.

The company decided my iPhone 4s was too old and they needed a guinea pig for the new Android phones, so now I'm the proud owner of a Samsung Galaxy A3.

As with all new stuff it takes some time to get used to. Especially the extra buttons next to the home button. When holding the phone I accidently touched the button and the phone acted very strange.

I was curious if the Samsung was more accurate than the iPhone. Sometimes there were strange highs and lows in the speed graphics and also on the Relive.cc films, even with running.

Usain Bolt, eat your hart out !
A testride with the car (and of course marked private) was promising ...
But later on, when I went for a ride with the Quest, only the first 10 seconds were registrated. Bummer.

The first meters ...
Probabely I touched the screen and de-activated Strava when I slide the phone in the Velomobile bag or I didn't start Strava or ...
But also the next rit gave the same result, only the first 10 secondes.

After some tinkering I think I found the cause : the energy saving mode of the battery.
Despite making an exception for Strava it didn't work.
With the energy savingmode off I could registrate my walk to the supermarket.

The missed tracks on Strava I put in by hand.
Funny, I do miss the registration on Strava. Is it because of the Flybys or perhaps I secretly hoped for a PR on the segment where I had an advantage of a huge tailwind ?

The start
Let's see when I do have the time to make a nice ride again.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten