zaterdag 15 april 2017

Da's pech, petje weg / Oh crap, there goes my cap !

Ik had weer eens de Action Cam van stal gehaald om te gaan experimenteren met de time-laps opties.

english For English please scroll down.

De woon-werk woensdag leek mij daar een uitgelezen moment voor.
Dus de camera ingesteld op een plaatje per 3 seconden en gaan.
Ik wist dat bij filmen de camera na een half uurtje automatisch stopt, dus als ik ter hoogte van de Julianasluizen bij Gouda 'em opnieuw zou starten, zou dat moeten gaan werken.

Helaas, drie knoppen op 1 camera schijnt toch iets teveel van het goede te zijn voor mij, de film stopt dus bij Gouda.


Meer geluk had ik op de terugweg, de gehele terugrit staat erop !
Anderhalf uur forenzen in 1 minuut weergegeven.
Wat mij verbaast is dat de camera zo stabiel blijft zitten, ik meer trillingen verwacht.
Nu had ik de zuignap wel vlak bij de hoek op de smurfenmuts bevestigd, maar toch.

Op de terugrit waaide het harder dan ik verwacht had. En ja, dan loop je natuurlijk wel het risico dat de wind onder de klep van de pet slaat ...

YouTube link: Werk-woon rit van Nieuwegein naar Rotterdam

Gelukkig had ik de pet met een touwtje aan de Quest gezekerd, dus was het simpelweg een kwestie van naar binnen hengelen ;-)

english I took the Action Cam for some experiments with time-laps on my wednesday commuting trip.
So I put the settings on 3 seconds and took off.
I knew that when filming the camera will stop filming after about 20 - 30  minutes, so when passing Gouda I would need to restart the camera again.

Unfortunately, three buttons on one camera was too much for me, so the film lasts only 15 seconds and ends at Gouda.


I had more luck on my way back, the whole commute on film ! (well, actually it should be 'on a microSD' ...)
One and a half hour commuting squeezed into 1 minute.
It surprised me the camera was very stable all the way, I expexted to see much more vibrations.
It was placed near the corner right behind my head, on the stiffer part of the body.

On my way back the wind blew harder than I expected. And yes, the risk of the wind getting grip on my cap and blowing it away was greater then I expected ...

YouTube link: Commuter ride from Nieuwegein to Rotterdam

Lucky for me I secured my cap with a small piece of rope on the Quest, so I could easely reeled it on board  ;-).



2 opmerkingen:

  1. Nu wordt ik toch benieuwd naar de route, ik herken wel een paar punten, maar kan lang niet alles aan elkaar knopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maarten, ik zal je niet langer in spanning laten zitten ;-)
      Hierbij link van de route:
      https://www.strava.com/activities/939146473

      Verwijderen