For English please scroll down.
Het heeft weinig zin om nog tien minuten te blijven liggen, dus er uit maar.
Even een boterhammetje eten als bodem, de rest gesmeerd mee.
Mijn laptop heb ik gisteren op de zaak gelaten, evenals een tas met kleding, douchespullen en schoenen.
Zo, nu nog omkleden en de Quest naar buiten rollen.
Best fris, zo in de korte broek. Ach, ik zal me zo wel warm trappen.
Dagteller op nul, Strava gestart en de verlichting aan. Daar gaat 'ie dan.
Terwijl ik de straat uit rij en de polder in duik, word ik verrast door een mistbank.
Echt laaghangende bewolking |
En daar is de volgende mistbank |
Een fietser en een ... ? |
Aardige lui, die Trikers. |
Nee he.
Ja hoor, het is zover.
Lek.
Plakken is zinloos |
Het lek blijkt niet moeilijk te vinden, je kon de binnenband door de buitenband heen zien zitten.
De F-Lites die ik achterin heb liggen blijken ook niet veel loopvlak meer te hebben, het canvas schijnt er doorheen.
Hmm.
Ik bel mijn collega en leg de situatie uit. (Altijd handig om iemand te laten weten dat je met de fiets bent. Mocht je niet binnen de tijd aankomen, kunnen zij alsnog de hulptroepen inschakelen)
Ik plak de binnenband en de binnenkant van de buitenband. Kan ik in ieder geval thuiskomen.
Nu alleen het wieldoekje nog terugplaatsen en daar stopt opeens een bukker.
Het blijkt Kees van M. te zijn, de voormalige voorzitter van de NVHVP.
Dit keer niet met de Quest, hij is in training voor een triathlon.
'Had anders vijf kilometer verder lek gereden, dan had je van mij een band kunnen krijgen.'
Tja Kees, je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen.
'Verkeerde zuinigheid' concludeert hij.
Dit is niet iets wat ik nu wil horen, maar hij heeft wel gelijk.
Na een tijdje te hebben bijgekletst rijdt Kees weer verder. Het wieldoekje terugplaatsen en rustig aan terug naar huis.
Alhoewel, na een tijdje komt het vertrouwen weer terug en dat brommertje moet ik toch minstens bij kunnen houden ...
04:50 I woke up before the alarmclock went off.
It has no use to lay for ten more minutes so I decided to get out of bed.
Just a sandwich for the ride, the other ones I'll eat at work.
I left my laptop, a bag with my clothes, shoes and shower stuff at work.
Quite chilly, this morning with just a t-shirt and shorts. Oh well, I'll just have to pedal a bit harder. Starting Strava, put on the lights and there we go.
As I ride down the street and turn into the polder, I got surpirised by a fogbank.
A fallen cloud ;-) |
And the next fogbank |
A biker and a ... ? |
Nice people, those Trikers. |
Oh no.
Oh yes, a flat tire.
How to fix this ? |
The leak is easy to find, one could see the inner tire through the outer tire !
The F-Lites I carry with me as a spare also look a lot like this Kojak.
Hmm.
I contact my colleque and explain the situation. (It's best to let someone know when your with the bike. When something happens and you're not arriving on time, they can send the auxiliaries)
I fix the inner tube and also the inside of the outertube.
That will bring me home.
Just put on the wheelcover and I'm ready to go.
Suddely a diamond frame rider stopped next to me.
It's Kees van M. the former chairman of the NVHVP.
This time he's not in his Quest, he's in training for a triathlon, he explains.
'You've should have a puncture over 5 more kilometers, then you've could get a spare tire from my garage.'
Well thanks Kees, next time I'll remember that.
'False economy' is his conclusion.
That is not something I want to hear right now, but I know he's right.
After some more chatting Kees rides on and I put the wheelcover back on and gently ride back home.
Well, gently ...
After a while I'll get my confidence back and I'll should keep up with that moped ...
André:
BeantwoordenVerwijderenIn this situation, I would pull-out the roll of Gorilla Tape I carry with me and put two layers over the flat spot. It would get you home without a problem.
Thanx for the tip, Luc. Unfortunately I had only some solution and rubber stickers in the reapair kit, that also worked and got me home.
Verwijderen