Roef en Ed zouden van Maassluis terug naar Nijmegen fietsen, ondertussen nog een stukje mee liggen met Liever Liggend Gouda en vroegen aan mij of ik ook mee wilde gaan.
For English please scroll down.
Op zich leek mij dit wel leuk, echter de weersvoorspelling was nou niet echt denderend te noemen en mijn conditie (Even niet forenzen) was nog niet echt optimaal te noemen.
Een stukje meerijden kan natuurlijk altijd, dus de stoute schoenen maar aangetrokken en hopen dat we tussen de buien door zouden kunnen fietsen.
Op zondagochtend nog even naar de buienradar gekeken, zag er niet echt hoopvol uit. Maar goed, ik had toegezegd en om nu af te zeggen was ook weer zowat.
Bij het checken van de banden voelde de achterband ietwat zacht, dus daar moest eerst nog een beetje verse lucht in. Zo, even het wiel draaien zodat het ventiel binnen bereik is, wieldoekje gedeeltelijk losmaken en het ventiel wat open draaien. PSSHHH !
Hmm, dat kan nooit de bedoeling zijn. Nogmaals dichtgedraaid en weer open, PSSHHH !
Nee hè. Niet vlak voor ik moet vertrekken.
Ik rij de Quest een stuk de kamer in zodat ik er beter bij kan. Quest op z'n kant, wieldoekje er af en het Franse ventiel goed vast gedraaid en het dopje bovenop een paar slagen los zodat ik de Kojak op de juiste druk kan brengen.
Nu snel de Quest weer op z'n wielen en bellen met Roef om te horen of ze nog op schema liggen. Geen gehoor.
Terwijl ik de Quest richting de deur rij, valt mijn oog op een klein, doorzichtig onderdeel op de televisie tafel. Het ventieldopje ! Bijna vergeten.
Ik ga niet nog een keer met de Quest door de kamer slalommen en wurm mezelf tussen de Quest en de televisietafel en met wat prutsen lukt het me om het ventieldopje terug te plaatsen.
Nog even de action cam gepakt, de batterij was nog volledig opgeladen, precies zoals ik 'em een tijdje terug had weggelegd. Bij het testen van het beeld bleek de batterijcapaciteit terug te vallen naar de helft. Donders, dat was niet de afspraak ! En gezien de grote regenkans moest ik wel van de onderwaterbehuizing gebruik maken en dan past het snoertje naar de USB poort van de Quest niet.
Nog een final check en nu bleef het scherm totaal zwart, de camera was ook niet meer uit te zetten ?!? Jammer dan, volgende keer eerst de batterij maar volledig opladen. Volledig opladen en dan een tijdje niet gebruiken werkt klaarblijkelijk niet. :-(
Nogmaals bellen met Roef, ze waren op vijf minuten van het ontmoetingspunt. Opschieten dus.
Maar toen ik de sleutel uit de achterdeur wilde halen, bleef deze heel eigenwijs zitten !@#$% !!!
En ik had alle sloten recentelijk nog van slotspray voorzien.
Tja, dan maar Roef bellen en zeggen dat ik het niet ga redden. Anders rij ik later wel achter ze aan, ik kan niet zomaar de deur open laten en zij staan op tijd.
Na flink wat morrelen lukte het uiteindelijk toch om de sleutel uit de deur te krijgen en snel in de Quest gestapt, terwijl de eerste druppels al enthousiast op de neus van de Quest begonnen te springen.
Roef en Ed stonden al te wachten op de Boulevard, dus na een snelle kennismaking op richting Gouda.
Zie je het dreigende wolkenfront al ? (Foto toerkanjer) |
Westringdijk (Foto toerkanjer) |
Hele donkere lucht boven Gouda. (Foto toerkanjer) |
Uiteindelijk kwamen we in de stromende regen aan in Gouda, waar de Ruud en Marco al stond te wachten onder het afdakje van de Waag. Nadat Ed de nodige stroopwafels had ingeslagen en de laatste rijder zich gemeld had, ging het hele spul op pad. Terwijl de meute afsloeg richting Haastrecht, ging ik terug richting Rotjeknor.
Echte regendruppels ! |
Roef and Ed would travel from Maassluis back to Nijmegen and also travel along with the ride of Liever Liggend Gouda and asked me to accompany them.
A great idea, but the weatherforcast predicted rain (not my favorite kind of weather to make a ride) and my shape still wasn't optimal (No commuting).
But it won't harm to join them for a couple of kilometers, so I agreed.
On a sundaymorning I checked the weaterforcast, didn't look good. Well, I had agreed to join them so it's too late to cancel.
Just a quick check of the tires and I noticed the back tire was somewhat soft. No problem, just a small turn of the wheel so the valve is in reach, undo the wheel cover and open the vale a little. PSSHHH !
Hmm, that's stange. Again closing and opening the valve again. PSSHHH !
Oh no, not just before departure !
I push the Quest into the middle of my room and put it on its side.n Undo the wheelcover completely and readjust the valve. Now I can put in some fresh air and the Kojak is solid again.Quickly the Quest back on its wheels and a quick call to Roef. Are they still on schedule ?
The phone is not answered.
In the mean time I push the Quest to the door and my eye caught a small transparent object on the television table. It's the valve cap ! Almost forgotten to but it back.
I refuse to slalom the Quest again through my room so I squeeze myself between the television table and the Quest. With a bit of 'blind tinkering' I managed to put the valvecap back on the valve.
I grab the Denver action cam and put it on the Quest. The battery was still 100%, just as I left it a while ago. While testing the viewpoint of the camera, the indicator showed only 50%. And with the next test the battery was completely empty. Too bad.
And because of the rainy weather I had to use the underwater housing, so it was impossible to charge it via a cable.
Oh well, never mind. Better luck next ride.
Another phonecall to Roef, they were only 5 minutes away from our meeting point. Hurry up !
But when I tried to remove the key from the back door, it got stuck. !@#$% !!!
How could that be possible ?!? I recently lubricated all locks.
Well, the only thing I could do was to call Roef again and cancel our meeting. They are on a thight schedule. In the mean time I'll try to fix the lock and cath up with them later.
After some fumbling I managed to free the key from the lock, so I pushed out the Quest and got in, while the first droplets of rain were jumping around on the nose of the Quest.
Roef and Ed were already waiting on the Boulevard, so after a quick meeting we started going to Gouda.
Do you see the oncoming weatherfront ? (Foto toerkanjer) |
Westringdijk (Foto toerkanjer) |
Very dark sky above Gouda. (Foto toerkanjer) |
Real raindrops ! |
Leuk dat je een stukje met ons mee reed André. Hopelijk kom je de volgende keer wat verder. Misschien wel tot Nijmegen? En ik gebruik die ventieldopjes eigenlijk nooit.
BeantwoordenVerwijderen