zondag 3 juli 2016

Mislukt / Failed

Cycle Vision 2016 mislukt ? Nee, slechts de foto's.

english For English please scroll down.

Gelukkig waren er genoeg anderen met echte camera's die veel beter een plaatje kunnen schieten. Gewoon een kwestie van tijd, de mooiste platen zullen vanzelf langskomen op de diverse weblogs c.q. FaceBook pagina's.

Toen ik aankwam op het Sportpark Sloten in Amsterdam was de 1 uursrace al in volle gang.
Een mooi gezicht, al die Velomobielen met anonieme rijders die over het asfalt scheuren samen met open liggers, al dan niet voorzien van een stroomlijnpunt.
Die roeiliggers gingen trouwens ook behoorlijk hard.
Naast de fanatieke wedstrijd rijders waren er ook liggers die voornamelijk de strijd met zichzelf waren aangegaan. Dit soort rijders is te herkennen aan een grote glimlach op het gezicht.

Nadat iedere rijder zijn of haar uur had volgemaakt, ging het circus verder op de binnenbaan voor de 200 meter snelste ronde.
Stuk voor stuk mocht eenieder 5 rondes rijden, waarbij de snelste ronde telde. Spectaculair om te zien hoe eenieder door de baan vloog.
Het verbaasde mij trouwens hoe stijl of dat deze baan was.

Reinier in z'n Intellifiets.
Reinier Gerritsen ging ook hard, 54.7 km/u. En toch was ik sneller met afdrukken ;-)


'Rotte Rijder' Willem Jan Coster op de M5  
De 45,9 km/u van Willem Jan Coster bleek toch iets te snel te zijn voor het schieten van een mooi plaatje met de iPhone 4s.

Het lijk misschien saai, kijken naar een ligfietswedstrijd. Vanwege de kappen zie je geen emoties op de gezichten, je ziet geen heen en weer zwiepende fietsen bij het aanzetten zoals bij de Tour de France of een ingewikkelde ploegen tactiek. Nee, al die rondscheurende kliko's maken de race wat klinisch.

Maar ligfietswedstrijden zijn meer dan alleen het racen. Er hangt een leuke sfeer en het is ook het samenzijn van gelijk gestemden. Ik vind het leuk om de mensen in het echt te ontmoeten, de mensen die mij Kudo's geven op Strava, de forens die mij regelmatig tegemoet komt rijden bij woon werk verkeer, de eerste eigenaar van mijn eerste 2e hands (eigenlijk 3e hands) Quest, de schrijvers van diverse blogs, etc. etc.


english Cycle Vision 2016 a failure ? No, merely the pictures I took.


Lucky for me there were plenty of other people with real camera's who can take a much better picture than I can. It's just a matter of time before the most beautiful pictures will appear on the weblogs and FaceBook pages.

When I arrived at the Sportpark Sloten in Amsterdam the 1 hour race was already in full progres.
What a lovely view, all those Velomobiles speeding across the tarmac, together with the recumbents.
The rowing bikes were also going very fast.
There were also participants who competed not with the others but with themselves. You can easy recognise these riders, they 're the one's with a big smile on there face while riding the race.

After the one hour race the 200 meter fastest lap race started at the indoor track. Every competitor was allowed to ride 5 laps, the fastest lap counts.
It was a spectacular view, seeing those riders at high speed flying across the track.
I was amazed how steep such a track really is.

Reinier in his Intellifiets.
Reinier Gerritsen went very fast, 54.7 km/h. But still I was faster at taking a picture ;-)

'Rotte Rijder' Willem Jan Coster on his M5
The 45,9 km/h Willem Jan Coster rode was too fast for my iPhone 4s to take a nice picture.

It may seem boring to watch a HPV race. Because of the hoods you don't see any emotion on the faces, you don't see the bikes moving from side to side when accelerating furiously like in the Tour de France and you can't make out the tactics of the different teams.
No, alll those racing wheelie bins make the race look somewhat sterile.

But Cycle Vision is more than just a race. There is a nice, relaxt atmosphere, it's also about meeting like-minded people.
It's nice to meet the persons in real life, the people who give me Kudo's on Strava, the commuter I meet regularly on my journey to work, the first owner of my second ( or should I say third?) hand Quest, the writers of several blogs, etc. etc.

6 opmerkingen:

  1. Leuk bericht André! Ook leuk je gisteren gesproken te hebben. Dank voor de foto's. En je geduld 😉. Mislukt? Ach, je ziet wel dat het vrij hard gaat. Het ziet er geestig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow jee, een link naar mijn blog! Nu moet ik snel gaan schrijven.... ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ghegheghe ...
      (of een verwijzing maken naar een andere communicatie vorm, de keuze is aan jou)

      Verwijderen
    2. Ik ga mij nu eerst concentreren op het organiseren van mijn 1400 km rit. En zal daarna trachten een verslag te schrijven. Ik zal eens kijken of ik dit dan ook op mijn blog kan zetten.

      Verwijderen
  3. Tja Andre, ik had eigenlijk verwacht harder te gaan, dan had ik er keurig opgestaan. Viel me behoorlijk tegen op de baan, volgend jaar eerst maar eens wat rondjes wennen. Ik had het idee dat ik tegen een muur fietste en bijna geen tijd had om te sturen, zo hard komt die bocht op je af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me een enorm spectaculaire ervaring, in zo'n kombocht te scheuren. En je moet wel trappen, lijkt me, bij te weinig snelheid kieper je gewoon om.

      Verwijderen