Linker bochten gingen de laatste tijd niet zo lekker.
For English please scroll down.
Rustig aan ging prima, maar met een beetje meer snelheid leek er iets aan te lopen. Dan maar eens de Quest op z'n kant en op onderzoek uit.
Duidelijk slijtagespoor op de wang |
Zo te zien loopt de band aan. Op het eerste gezicht is er voldoende speling tussen de Quest en de band.
Als ik de band met 2 handen vast pak en wat kracht zet, lukt het mij om de band de rand van de Quest te laten raken.
Zo te zien geen speling op de carbon swingarm of de as zelf.
Hmm, is dit een kwestie van afstellen of zouden de lagers versleten zijn ?
Even een hulplijn naar Dronten er tegenaan gooien.
Toen Theo mijn verhaal had aangehoord, leek het volgens hem geen lager probleem te zijn. Opnieuw afstellen zou voldoende moeten zijn.
Het buitenste lagerpunt van de swingarm is opgehangen in een horizontaal sleufgat, zodat het achterwiel een paar graden te stellen is ten opzichte van de lengte as van de Quest.
At normal speed, everything was fine but turning at speed, it didn't sounds right. So I put the Quest on its side and started investigating.
A clear sign of wear on the side of the tire. At first sight there is enough clearance between the tire and the Quest.
When I take the tire in both hands and use some force, I just manage to make the tire touch the edge.
As far as I can see no play on the axel or carbon swing arm.
Hmm, I wonder if this is just a matter of fine tuning or worn out bearings ?
A quick call to Dronten and Theo explained to me it should be a matter of adjusting.
The outer bearing of the swingarm is mounted in a bracket with a horizontal slot, so the rear wheel can be adjusted a couple of degrees.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten