vrijdag 11 maart 2016

Donderdagmiddag rit / Thursday ride

Donderdagmiddag.
Terwijl ik 's middags naar huis reed van het werk stond m'n besluit vast. Boodschappen doen moest maar even wachten, snel naar huis en de Quest in !

english   For English please scroll down.

Ik had mezelf voorgenomen om eens lekker een stukje te gaan toeren, genieten van de omgeving en het rijden. En om het gemiddelde op Strava te drukken had ik mezelf voorgenomen om af en toe een plaatje te schieten. ;-)
Langs de Zeverhuizerplas
In het begin lukte dat vrij aardig, om een geschikt plaatje te kunnen schieten kan je niet door de omgeving racen.
De 'tunnel'
Bovenaan de Zevenhuizer Plas is een mooi pad, waarbij de bomen links en rechts als een soort dak boven je hoofd sluiten. Zeker als de bomen vol blad staan en de zon op het juiste punt is het alsof je door een groene kathedraal rijdt.

En een stukje verderop, terwijl ik langs de oever van de Rotte een ander plaatje schoot, gebeurde het.
Kan je 'em al zien ?
Er kwam een bukker achterop. Volgens mij deed hij het erom. Ik dwong mezelf om nog een plaatje te schieten, maar de RIS was toch sterker. Snel de camera opgeborgen en er achteraan. Natuurlijk stond ik in de verkeerde versnelling, maar dat geeft niet. Even rustig de pedalen draaien, terugschakelen en dan vol gas er achteraan.
Al vrij snel zat ik achter hem. Hmm, hij deed niet echt zijn best. Nog even deze bocht afwachten, daarna heb ik vrij spel en kan ik hem makkelijk inhalen.

De rest van de rit verliep voorspoedig. Het laatste stuk richting huis kon je merken dat de zon aan kracht verloor, het begon wat frisser te worden.

Ik had net de Quest binnen gezet of daar ging de bel. Hans kwam zijn Optima Cheetah halen, die we gisteravond van Q-Rings hadden voorzien. 
Ja, dan moet er natuurlijk proef gereden worden en dat wilde ik wel meemaken !
Dus de Quest weer naar buiten voor rit nr. 2 die dag.

Ben benieuwd hoe of dat de elliptische tandwielen gaan bevallen ...

De donderdagmiddag rit  en aansluitend de donderdagavond rit op Strava.


english  Thursday afternoon.
Driving home from work, I made up my mind. Groceries had to wait.
First things first, so when I cam home I quickly jumped into the MAMIL suit and went for a ride with the Quest.

I had the intention to make a sightseeing trip instead of a race trip, enjoying the scenery and the ride.
And to reduce the average speed on Strava, I forced myself to take some pictures along the way. ;-)

Along the  Zeverhuizerplas
At first it worked very well, if you want to take a decend picture you can't race ...

The 'tunnel'
North of lake 'Zevenhuizer plas' there is a nice trail, where the trees left and right close above your head. During the summer, it is as riding in a green cathedral.


A little futher on, while taking another picture at the side of the river Rotte, it happend.
Can you see him coming ?
A diamond frame rider came my way. I think he did this on purpose.
I forced myself to take another picture but the urge to chase and overtake was too strong.
So quickly I put the camera away and started the chase.
Of course in the wrong gear, ok, it can happen, keep cool, easy on the pedals and shift to the right gear.
Now revving up the legs, shifting, revving up again etc.
It didn't take long for me to get him. Hmm, did he really give the best he can ?
Just wait for the next corner, then there wil be plenty of room to overtake him.
And as quick as he came, he vanished in a tiny dot in my mirror.

The rest of the ride went very well. The last part of the ride goning home was a bit chilly, the sun was setting and lost its power.

I just ride the Quest inside and there was someone at the door. Hans came to get his Optima Cheetah, which we upgraded with Q-rings last evening.
And to celebrate that, he needed a test ride !
And I wanted to see that as well, so out goes the Quest again for ride nr. 2


I'm curious what kind of effect these strange wobbly chain wheels will have ...

Thursday ride and the thursday evening ride on Strava.




2 opmerkingen:

  1. Hoi Andre, over het algemeen mag iedereen mij inhalen, al is het een kleuter op een driewieler. Natuurlijk doe ik soms ook wel eens mijn best. Afgelopen week kwam er een bukker snel achterop rijden. Mm, even trappen, hij kwam nog steeds dichterbij. Uiteindelijk haalde hij me in, met helm en blauw verzekeringsplaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco, natuurlijk is het geen echte (wed)strijd, daarvoor is het verschil in materiaal veel te groot. Maar het is de illusie die telt ... ;-)
      Gelukkig kan ik ook veel voldoening halen uit 'Olfen'.

      groet,

      André.

      Verwijderen