tag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post2096907862409238874..comments2023-10-09T08:13:20.270+02:00Comments on a trike called Quest: Het geheim van de sprint / The secret of the sprint.atrikecalledquesthttp://www.blogger.com/profile/16436506174459581777noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-67931732294410372862016-01-18T17:11:31.704+01:002016-01-18T17:11:31.704+01:00Hoi Piet, onder de motorkap is voor mij geen optie...Hoi Piet, onder de motorkap is voor mij geen optie, ik heb alle ruimte nodig voor mijn benen. Het gebeurt al vaak genoeg dat ik tegen de bovenkant aankom met mijn knie. En als ik de trapas onder op de buis monteer, sleep ik waarschijnlijk met m'n hakken over de straat ... Ik zou nog kunnen kijken wat er gebeurt als ik de schuimkap binnen aan de zijkant plaats. (met klittenband of magneetjes)atrikecalledquesthttps://www.blogger.com/profile/16436506174459581777noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-65598042885081728052016-01-18T15:36:26.991+01:002016-01-18T15:36:26.991+01:00Hoi Andre, ik denk dat de schuimkap zeker aerodyna...Hoi Andre, ik denk dat de schuimkap zeker aerodynamisch voordeel biedt, maar iets minder tegelijk met het vizier. Nou gaat het om kleine verschillen en dan heb ik toch graag het comfort van het vizier. Als je de schuimkap met magneetjes bevestigt en je hem onder de "motorkap" bewaart, dan is het mogelijk hem tijdens het rijden "aan te trekken" als het gaat regenen of te koud is.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-76512350734672172862016-01-18T15:34:50.761+01:002016-01-18T15:34:50.761+01:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-81551965193773376462016-01-18T13:34:34.972+01:002016-01-18T13:34:34.972+01:00Hallo Piet, zie dit a.u.b. niet als een anti-schui...Hallo Piet, zie dit a.u.b. niet als een anti-schuimdeksel stuk. Voor woon-werk verkeer gebruik ik hem wel degelijk, voor nu had ik 'em mee achter de stoel maar was (ben) te eigenwijs om te stoppen en hem te pakken. <br />'Straks ben ik warmgedraaid en is 'ie niet meer nodig' dacht ik. Helaas had ik de temperatuur verkeerd ingeschat.<br />Ik denk zelfs dat de schuimkap wel degelijk een aerodynamisch voordeel biedt t.o.v. 'cabrio rijden'. Zie ook http://a3manh.blogspot.nl/2014/10/snelheidsperikelen.htmlatrikecalledquesthttps://www.blogger.com/profile/16436506174459581777noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-44975378371474474292016-01-18T10:52:15.205+01:002016-01-18T10:52:15.205+01:00Wat is er mis met het schuimdeksel? Zodra de tempe...Wat is er mis met het schuimdeksel? Zodra de temperatuur onder de 10 graden zakt, fiets ik altijd met schuimdeksel, anders is het mij te koud. Hoewel aerodynamisch wellicht minder voordelig, fiets ik met schuimdeksel en mini- of soms groter vizier. De roeifiets laat ik staan met dit weer, een groot nadeel van de roeifiets is dat ik geen thermobidons kwijt kan in de bidonhouders. En stil gaan staan om te drinken werkt enorm verkleumend.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3314348211094148043.post-61294674238011793572016-01-17T22:41:54.627+01:002016-01-17T22:41:54.627+01:00Met deze temperaturen sta ik tijdens een rondje va...Met deze temperaturen sta ik tijdens een rondje van 40km toch zeker 5x naast de Roeifiets om te plassen. Met de XS zou ik het misschien tot 4x hebben weten te beperken :-) Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.com